loading...
مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان
mousa بازدید : 17 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

یکی از مسایلی که زیبایی دندان ها را با مشکل مواجه می کند، دندان های فاصله دار است. ولی باید دانست که کامپوزیت دندان فاصله دار به زیبایی دندان ها کمک می کند. با کامپوزیت دندان می توان این مشکل را برطرف نمود و شفافیت و زیبایی را به دندان ها بازگرداند. فاصله بین دندانی معمولا در بین دو دندان جلویی در بالای دندان ها ایجاد می شود. علت بیشترین مراجعه برای کامپوزیت دندان های فاصله دار نیز همین مورد است. البته ممکن است فاصله بین دندانی در دندان های دیگر نیز ایجاد شده باشد. این مشکل بنا به دلایل متفاوتی ممکن است ایجاد شده باشد که در این مقاله توضیحات کافی را خواهیم داد. سپس به روش درمان و برطرف کردن این نازیبایی اشاره خواهیم کرد. البته باید اشاره کنیم که روش های مختلفی برای برطرف نمودن این مشکل وجود دارد اعم از ارتودنسی، لمینت دندان و کامپوزیت دندان.

کامپوزیت دندان فاصله دار  6959+659+6522231023علل ایجاد فاصله بین دندانی

همانطور که گفته شد فاصله بین دندانی می تواند در اثر علل مختلف پیش آید ولی باید بدانیم که کامپوزیت دندان فاصله دار به زیبایی دندان ها کمک می کند. بنابراین جای نگرانی نبوده و به راحتی می توان آن را برطرف نمود. در این قسمت به علل ایجاد فاصله بین دندانی اشاره نماییم.

فاصله بین دندانی در کودکی

معمولا این فاصله در دوران کودکی با فرآیند جای گیری دندان های دائمی به جای دندان های شیری دیده می شود. این مورد به مرور و با کامل شدن دندان ها به خودی خود حل می شود. معمولا بیشترین نگرانی والدین در سنین بین 8 تا 9 سالگی است که همچنان دندان های شیری و دائمی در دهان وجود دارد ولی فاصله بین دندانی زیاد است. در این موارد بهتر است با دندانپزشک مشورت و راه حل آن دریافت شود.

عدم همخوانی طول قوس دندانی با اندازه دندان ها

عدم همخوانی طول قوس دندان می تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. معمولا این فاصله از دندان های موجود زیاد تر است. علت آن می تواند بزرگ بودن قوس دندان، کوچک بودن سایز دندان ها، کشیدن یک یا چند عدد دندان و باقی ماندن جای خالی دندان ها که باعث رانده شدن دندان ها به این فضای خالی می شود و یزرگ بودن اندازه فک نیز می تواند باشد.

فرنوم

فرنوم بافت ضخیم و گوشتی در قسمت جلوی دهان است. این بافت می تواند مانع نزدیک شدن دندان های جلویی به هم می شود. این بافت در قسمت لثه ها بالا و پایین دندان های جلویی وجود داشته و خط میانی را بین دندان ها ایجاد می نماید.

فشار دادن به دندان ها

در کودکی عاداتی مانند فشار دادن زبان به دندان، مکیدن انگشت و … می تواند باعث هل دادن دندان ها به جلو و ایحاد فاصله بین دندان ها شود.

درمان دندان های فاصله دار

فاصله بین دندان ها می تواند مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. ممکن است فرد از حضور در جمع  و یا خندیدن در بین افراد خودداری نماید. البته در صورتی که فاصله بین دندان ها زیاد باشد این اتفاق بیشتر خواهد افتاد. در این مواقع حتی ممکن است به لثه نیز آسیب برسد. زیرا به دلیل نبود دندان، برای جویدن مواد غذایی نیاز به استفاده از لثه است که می تواند باعث بروز بیماری های لثه شود. بنابراین بهتر است این مشکل را پیگیری نمود تا با استفاده روش های درمانی صحیح، آن را برطرف نمود. اینکه کدام روش درمانی را می توان بکار برد بستگی به پارامترهایی مانند میزان بزرگی فاصله، وضعیت سلامت دندان های کناری، اینکه چه انتظاری از درمان است و مدت زمان درمان دارد. بنابراین بهتر است با بررسی فاکتورهای فوق ، روش درمانی مورد نظر را با صلاحدید دندانپزشک انتخاب نمایید.

کامپوزیت دندان فاصله دار  6457988952123123کامپوزیت دندان های فاصله دار

باید گفت که کامپوزیت دندان فاصله دار به زیبایی دندان ها کمک می کند. این روش درمانی سریع ترین راه حل برای بسیاری از مشکلات دندان ها مانند فاصله بین دندان، لب پر شدن یا شکستن جزئی دندان ها، تغییر رنگ دندان ها و بدرنگ شدن آن ها و … است. برای انجام این روش نیازی نیست به دندان های دیگر آسیبی وارد شود. در کمترین زمان و با پرداخت هزینه کمتر می توان فاصله بین دندان ها را پوشش داد و به زیباتر نشان دادن ان ها کمک کرد. برای انجام کامپوزیت دندان، نیاز است یک جلسه درمانی را پشت سر بگذرانید. پس نیازی نیست برای نصب روکش چندین بار به دندانپزشک مراجعه شود. مهم ترین نکته انتخاب بهترین دندانپزشک و بهترین جنس روکش است که نقش مهمی در زیبایی و طبیعی تر جلوه دادن روکش ها خواهد داشت.

نحوه نصب کامپوزیت دندان فاصله دار

در جلسه مشاوره و معاینه،  دندانپزشک وضعیت دندان ها را با توجه به پارامترهای مورد نظر بررسی می نماید. بهتر است با دندانپزشک در خصوص انتظاراتی که از نصب کامپوزیت دندان دارید، صحبت نمایید. بهتر است دندانپزشک در جریان وضعیت سلامت و نیز عادات رفتاری بیمار مانند دندان قروچه یا سیگار کشیدن و یا سایر مسایل قرار گیرد تا راهنمایی های لازم را به بیمار ارائه نماید. بعد از تایید روش کامپوزیت برای مشکل مورد نظر،  دندانپزشک  از روکش های کامپوزیت که در مطب به صورت آماده و پیش ساخته وجود دارد، استفاده می نماید. البته می توانید رنگ مورد دلخواه خود را از میان رنگ های متنوعی که امروزه وجود دارد، انتخاب نمایید. جنس و مرغوبیت روکش نیز باید مدنظر قرار گیرد. بعد از انتخاب روکش، کامپوزیت دندان با استفاده از چسب مخصوص، روکش را بر روی دندان ها می چسباند. با استفاده از تاباندن لیزر مخصوص، چسب در عرض چند دقیقه سفت می شود و روی دندان ها را می پوشاند.

کلام آخر

مکن است این جمله به نظر فرد آشنا باشد که کامپوزیت دندان فاصله دار به زیبایی دندان ها کمک می کند. باید گفت کامپوزیت دندان های فاصله دار می تواند باعث یک دست شدن دندان ها و هماهنگی بین ان ها شود. فاصله بین دندانی در اثر عوامل مختلفی ممکن است پیش بیاید که برخی عوامل غیر قابل اجتناب و درمان هستند. بنابرین بهتر است با استفاده از روکش دندانی در کمترین زمان، این ناهماهنگی را پوشش داد و زیبایی را به دندان ها بازگرداند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 72
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 478
  • بازدید سال : 3,677
  • بازدید کلی : 10,623