loading...
مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان
mousa بازدید : 101 جمعه 02 آبان 1399 نظرات (0)

یکی از مراحل مهم ایمپلنت دندان، جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک می باشد. ولی اینکه علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟ موضوع این مقاله می باشد. می توان گفت اصلی ترین و پایه ای ترین مرحله کاشت ایمپلنت دندان، مرحله است که به اصطلاح ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک پیچ می خورد. تخصص و تبحر دندانپزشک در این زمینه نقش بسیار موثری دارد. همچنین انتخاب بهترین کلینیک ایمپلنت دندان می تواند بسیار تاثیر گذار بوده و در موفقیت یا شکست این روش نقش مهمی خواهد داشت. کاشت پایه و جوش خوردن ایمپلنت دندان مرحله اولیه این روش درمانی است که در صورتی که به صورت صحیح و کامل انجام نشود، باعث شکست ایمپلنت دندان می گردد. زیرا لق بودن یا شل بودن آن می تواند بعد از گذشت مدتی باعث کنده شدن تاج دندان و نیاز به تعویض آن خواهد بود.

علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان  5465464جوش خوردن ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد :

در این قسمت می خواهیم عواملی که در جوش خوردن ایمپلنت دندان موثر می باشند را شناسایی و مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که می دانیم برای کاشت ایمپلنت دندان شرایطی لازم است که قبل از جراحی باید مدنظر قرار گیرند. مهم ترین مساله که در جلسه مشاوره و معاینه مطرح می شود، سلامت عمومی و وضعیت کلی بیمار است. به همین دلیل جراح از بیمار می خاهد آزمایشاتی را قبل از جراحی انجام دهد. همچنین نیاز خواهد بود که بیمار پرونده پزشکی خود را به جراح ارائه دهد. با انجام این آزمایشات و پرونده پزشکی بیمار، پزشک می تواند نتیجه کلی را در خصوص احتمال موفقیت یا شکست این روش بگیرد. به عنوان مثال بیماراین که دارای پوکی استخوان هستند، این بیماران باید از نظر تراکم استخوانی مورد بررسی قرار گیرند. ممکن است نیاز باشد از تزریق استخوان یا پیوند استخوان برای این افراد استفاده شود.

بهتر است قبل از هر جراحی، در خصوص وضعیت بیماری هایی که فرد با آن ها درگیر است نیز سوال شود. بیماری هایی مانند دیابت کنترل نشده و افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند، با احتیاط بیشتری این روش را امتحان نمایند. زیرا احتمال جوش خوردن ایمپلنت دندان در این افراد کمی پایینتر از افرادی است که این مشکلات را ندارند. افرادی که بیماری های خود ایمنی دارند یا تحت درمان های ویژه ای مانند پرتودرمانی و … هستند نیز شامل این موضوع می شوند. افرادی که مصرف دخانیات دارند بخصوص سیگار، احتمال جوش خوردن ایمپلنت دندان در آن ها ممکن است پایین تر باشد. به همین دلیل نیاز است جراح را در جریان قرار داده و اقدامات اولیه را تحت نظر پزشک انجام دهید. به عنوان مثال افرادی سیگاری نیاز است دو هفته قبل و بعد از ایمپلنت دندان از مصرف خودداری نموده و مراقبت های بیشتری را انجام دهند.

مدت زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندان :

در این قسمت می خواهیم مدت زمانی که لازم است ایمپلنت دندان جوش خورده و علایم جوش خوردن ایمپلنت دندان مشخص شود را بررسی نماییم. کاشت ایمپلنت دندان به این گونه است که باید ابتدا با بی حسی موضعی یا در صورت نیاز بوسیله بیهوشی، لثه بیمار را بی حس نمود. سپس برشی بر روی لثه داده می شود تا به استخوان فک دسترسی پیدا شود. در صورتی که استخوان تراکم کافی را داشته باشد و لثه نیز سالم باشد، می توان کاشت پایه را شروع کرد. در مواقعی استخوان بیمار دارای تراکم کافی نیوده و نیاز است به میزان استخوان برای قرار دادن پایه و جوش خوردن آن اضافه شود. می توان از روش پیوند استخوان برای افزودن استخوان استفاده کرد، البته برای فک بالا می توان از روش لیفت سینوس نیز بهره گرفت. در این حالت مدت زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت بیشتر خواهد بود.

در صورتی که لیفت سینوس یا پیوند استخوان انجام شود، باید منتظر ماند تا این استخوان نیز به استخوان فک جوش خورده و قسمتی از بافت آن شود. در غیر اینصورت امکان کاشت ایمپلنت دندان وجود نخواهد داشت. سپس پایه که از جنس تیتانیوم می باشد ، به استخوان فک پیچ می خورد. مدت زمانی که لازم است علایم جوش خوردن ایمپلنت دندان مشخص شود، برای فک بالا پنج تا شش ماه و برای فک پایین دو تا سه ماه است. پیچ خوردن پایه باید در نهایت دقت انجام گیرد. اینکه عمق پیچ با توجه به مقداری باشد که در داخل استخوان فک باز شده است و سفت این پیچ به استخوان وصل شود، در موفقیت ایمپلنت دندان و جوش خوردن آن موثر است. مهم ترین اصل این است که نباید این پایه حرکت کند. در صورتی که شل باشد و کاملا پیچ نخورده باشد، ایمپلنت دندان ناموفق خواهد بود.

 

علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان  5454558single tooth implant

 

آشنایی با علائم جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان :

برای پاسخ به این پرسش که علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟ باید بگوییم همانطور که در بالا اشاره شد، نیاز است مدت 2 تا 6 ماه صبر کنید تا این فرآیند تکمیل شود. علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان در این مدت مشخص خواهد شد. ممکن است علائمی را بیمار متوجه نباشد که با مراجعه به جراح و معاینات لازم، این موضوع تشخیص داده می شود. مهم ترین علائم به ثابت بودن پایه ایمپلنت دندان مربوط می شود. در صورتی که این پایه صحیح کاشته نشده باشد یا پیچ ارتفاع لازم را برای ثابت و بی حرکت نگهداشتن آن نداشته باشد، احتمال شل بودن آن و به دنبال آن عدم جوش خوردن آن وجود دارد. به همین دلیل لازم است جراح نکات مهمی را قطر مناسب و متناسب پیچ ایمپلنت، عدم عفونی بودن محل کاشت، عدم فشار به پایه ایمپلنت برای قرار گرفتن در محل خود و … را به خوبی رعایت نماید. بیمار نیز لازم است مراقبت های بعد از جراحی را جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه علایم دال بر عدم جوش خوردن ایمپلنت دندان، به جراح مراجعه نماید.

کلام آخر

در پاسخ به این سوال که علائم جوش خوردن ایمپلنت دندان چیست؟ باید بگوییم در صورتی که بعد از گذشت مدت زمان لازم، متوجه شدید پایه ایمپلنت دندان کاملا سفت شده و لثه و استخوان اطراف پایه را فرا گرفته اند، نشانه جوش خوردن ایمپلنت دندان است. عدم وجود عفونت و مراقبت های بعد از جراحی نقش مهمی در جوش خوردن پایه ایمپلنت خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 431
  • بازدید سال : 3,630
  • بازدید کلی : 10,576