loading...
مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان
mousa بازدید : 14 چهارشنبه 23 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از مواردی که به عنوان مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت اهمیت دادرد، نحوه استفاده از آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت دندان است. از جمله عوارض این نوع درمان، احتمال عفونت در مراحل مختلف آن است که با مصرف آنتی بیوتیک برطرف می گردد. نادیده گرفتن این موضوع منجر به مشکلات و بیماری های بعدی خواهد شد که به مراتب درمان نیز سخت تر می شود. این عارضه ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت دندان به علت وجود باکتری های دهانی ایجاد شده باشد که با وجود رعایت تمامی موارد استریل باز هم این اتفاق ممکن است. در برخی موارد نیز شل شدن پیچ پایه باعث ایجاد آن خواهد بود که با باز شدن پیچ و تمیز نمودن داخل لثه و سوار کردن پیچ جدید درمان می شود. در مواردی نیز لایه استخوان در جنب سطح ایمپلنت دندان دچار عفونت می شود که باید سریعا اقدامات لازم توسط دندانپزشک انجام شود.

چه افرادی بیشتر در معرض عفونت دندان قرار می گیرند

در این قسمت می خواهیم در خصوص افرادی صحبت کنیم که احتمال ایجاد عفونت در آن ها بیشتر است و نیاز است به صورت مرتب از آنتی بیوتیک استفاده نمایند. بهتر است در زمانی که به جراح مراجعه می کنید در خصوص پرونده پزشکی و عادات رفتاری خود او را در جریان قرار دهید. این موضوع می تواند در روند کلی درمان تاثیر گذار بوده و پزشک با توجه به مطالب اظهار شده، نوع درمان و دوز داروها را مشخص نماید. هرچند جراح آزمایش های لازم را قبل از انجام جراحی تجویز خواهد نمود و از سلامت کلی بیمار اطلاعات لازم را کسب خواهد کرد. به عنوان مثال افراد سیگاری بیشتر در معرض عفونت و شکست پروسه درمان با ایمپلنت دندان قرار دارند.

نحوه استفاده از آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت دندان 9949499494

در آزمایش ها دیابتی بودن افراد مشخص می گردد، این بیماران نیز بیشتر در معرض عفونت و استفاده از آنتی بیوتیک قوی تری هستند که جراح می تواند دوز آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت دندان را تعیین نماید. افراد سالمند نیز به علت پایین بودن سیستم ایمنی و ضعیف بودن آن نیز جزو گروه پرخطر محسوب می شوند که طبیعتا جراح نوع درمان این افراد را به صورت ویژه ای تعیین خواهد نمود. افرادی با مشکلات قلبی باید در این خصوص احتیاط لازم را معمول نمایند. بایستی به جراح در این خصوص نیز  آگاهی لازم داده شود. چون این نوع درمان تحت بیهوشی کامل انجام می گردد، نیاز است  تمهیدات لازم در این موارد اندیشیده شود. در صورتی که دارای اضافه وزن شدید یا کمبود وزن شدید هستید، باید در این مورد دوز داروها تغییر یابد که این نیز با صلاحدید جراح انجام پذیر است.

علایم عفونت دندان و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک

یکی از نکات مراقبتی بعد از انجام ایمپلنت دندان، مصرف آنتی بیوتیک هایی است که توسط پزشک تجویز می شود. این آنتی بیوتیک ها می تواند جنبه درمانی یا پیشگیری کننده داشته باشد. چون نادیده گرفتن علایم عفونت ممکن است عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. پس بهتر است این علایم را بشناسیم تا در صورت مواجهه با آن ها با پزشک تماس گرفته و راهکارهای درمانی را دریافت کنیم.

  • احساس درد و ناراحتی

معمولا درد در زمان لمس کردن لثه اطراف ایمپلنت دندان یکی از نشانه های عفونت آن منطقه محسوب می شود.

  • تب

معمولا یکی از مهم ترین علایم وجود عفونت، بالارفتن دمای بدن یا تب می باشد. بدن برای مبارزه با باکتری هایی که در دهان وجود دارد، از گلبول های سفید بیشتری استفاده می نماید و همین علت بالارفتن درجه حرارت بدن است.

  • تورم و قرمزی لثه

یکی از بارزترین نشانه های عفونت در ناحیه لثه، قرمزی و التهاب این ناحیه است. ممکن است در برخی موارد نیز این نشانه پنهان باشد و دندانپزشک در طول معاینه متوجه آن شود. به همین دلیل است که توصیه می شود در فواصل زمانی منظم به پزشک مراجعه نمایید. عدم آگاهی از وجود عفونت می تواند بیماری های دیگری نیز به دنبال داشته باشد که در مواردی حتی منجر به شکست کاشت دندان می گردد.

در هر صورت توصیه می شود بنا به توصیه های جراح در زمان هایی که تعیین شده به پزشک مراجعه نموده و بررسی های لازم را انجام دهید. همچنین در صورت بروز و مشاهده هر یک از علایم فوق هرچه سریع تر پزشک را در جریان قرار دهید تا آنتی بیوتیک های لازم را با توجه به درجه عفونت و نیاز بدن دریافت نمایید.

نحوه استفاده از آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت دندان 191949494

عفونت ایمپلنت به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مراقبت های مهم در دوران پس از جراحی ایمپلنت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. عدم رعایت بهداشت منجر به عفونت لثه و دندان خواهد شد که می توان با مصرف به موقع و منظم آنتی بیوتیک این مشکل را برطرف نمود. در صورتی که بیمار به صورت مرتب دندان های خود را مسواک نزده یا از نخ دندان استفاده ننماید، ذرات باقی مانده غذا می تواند در اطراف ایمپلنت باقی مانده و باکتری هایی را ایجاد نماید. این باکتری ها می توانند باعث التهاب لثه و محیط اطراف آن شوند. این موضوع باعث تحلیل لثه می شود که می تواند در مواردی شکست کاشت دندان را به همراه آورد. در مواردی نیز بیماری های عفونی مربوط به دهان در این زمینه بروز می کنند. این عفونت ها ممکن است وارد خون بیمار شده و مشکلات بیشتری را برای فرد بوجود آورد. پس توصیه می شود مصرف آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت دندان را جدی گرفته و از بروز مشکلات بعدی پیشگیری نمایید. همچنین از مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک نیز به شدت پرهیز نمایید.

کلام آخر

یکی از مواردی که می تواند در جلوگیری از شکست جراحی کاشت ایمپلنت دندان موثر باشد، مصرف آنتی بیوتیک بعد از جراحی می باشد. معمولا عفونت یکی از عوارض شایع در جراحی های حوزه دهان و دندان است که با مصرف منظم و به موقع و نه خودسرانه داروها می توان از آن پیشگیری نمود. طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان می تواند یکی از نشانه های مصرف دوز مناسب آنتی بیوتیک و در دوره زمانی تعیین شده باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 19 چهارشنبه 23 مهر 1399 نظرات (0)

SCC  مختصر عبارت squamous cell carcinoma است که به معنی سرطان سلول سنگفرشی می باشد. این سلول ها از سلول پوشاننده منشا می گیرند. طبق آمار جهان این سرطان جزو شایع ترین تومورهای حفره دهان به حساب می آید. این تومور به سرعت رشد و پیشرفت می کند و از طریف سیستم لنفاوی به دیگر مناطق بدن نیز سرایت پیدا می کند.

علت سرطان دهان سلول سنگفرشی چیست؟

عوامل گوناگونی در ایجاد سرطان سلول سنگفرشی نقش دارند. اما دو علت اصلی سبب بوجود آمدن این نوع سرطان می شوند که این دو عامل عبارتند از: مصرف سیگار و قلیون و مشروبات الکلی. مصرف همزمان قلیان و سیگار ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی را دوچندان می کند. این نوع سرطان ارثی نیست و اگر یکی از اعضای خانواده به این موضوع دچار شدند خطر ابتلای دیگر اعضا افزایش پیدا نمی کند. این سرطان بیشتر در آقایان و در سنین میانسالی ایجاد می شود.

سرطان سلول سنگفرشی 516196494

علائم سرطان سلول سنگفرشی

این نوع تومور اصولا به شکل های مختلفی بروز پیدا می کند. از علائم این سرطان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قرمزی

2- ضایعات برجسته

3- ایجاد زخم

4- پلاک های سفید رنگ

در صورتی که ضایعه و یا زخمی غیر طبیعی در داخل دهان و صورت مشاهده شود و بعد از 4 هفته هیچ خبری از بهبودی وجود نداشته باشد، فرد باید فورا به پزشک مراجعه کند. جالب است بدانید که این نوع تومور ممکن است بسیار دردناک و یا بدون درد باشد.

تشخیص سرطان دهان چگونه است؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم این نوع سرطان ممکن است که در ابتدا در دهان فرد به صورت یک زخم و یک ضایعه نمایان شود و طی چند هفته بهبود پیدا نکند. پزشکان با تجربه بر اساس تجربیاتی که دارند از روی ظاهر می توانند این نوع سرطان را به خوبی تشخیص دهند. این تومور می تواند به صورت ضایعات سفید رنگ باشد و یا به صورت تکه های قرمز و تیره رنگ ظاهر شوند. ضایعات معمولا به صورت یک زخم فرورفته و برجستگی های بزرگ دیده می شوند. برای تشخیص قطعی این نوع سرطان اصولا نمونه برداری صورت می گیرد. نمونه برداری از سرطان سلول سنگفرشی می تواند با بی حسی موضعی انجام شود ویا سرپایی باشد و در مطب و یا در بیمارستان تحت بیهوشی صورت گیرد. همه موارد ذکر شده به نمونه برداری و تشخیص پزشک مربوطه بستگی دارد. دندان پزشکان برای بررسی این نوع سرطان به معاینه غدد لنفاوی و دهان می پردازند.

درمان سرطان سلول سنگفرشی

درمان این تومور با جراحی صورت می گیرد و قسمتی از بافت سالم اطراف برای پیشگیری از برگشت این سرطان برداشته می شوند. وسعت جراحی به میزان سلول سرطانی بستگی دارد. در مراحل اولیه در صورتی که این سرطان به موقع تشخیص داده شود، سرطان به صورت یک ضایعه کوچک نمایان می شود و به نقاط دیگر بدن بروز پیدا نمی کند و می توان با یک جراحی سرپایی کوچک این مشکل را به صورت کامل رفع نمود. در صورتی که ضایعه بزرگ باشد و فرد به موقع برای درمان آن اقدام نکرده باشد، سرطان به پوست صورت، استخوان فک و…. بروز پیدا می کند و حتی ممکن است به گردن، ریه و … نیز سرایت کند، در این صورت برای درمان به جراحی بزرگ و وسیع نیاز است تا تمام ضایعه از بین برود. در جراحی های بزرگ شیمی درمانی و پرتو درمانی مکمل درمان می باشند. گاهی ضایعه بسیار گسترش پیدا می کند و به ساختار های حیاتی فرد مانند مغز نیز سرایت پیدا می کند، در چنین شرایطی برداشت سرطان تنها با جراحی ممکن نیست و ممکن است هیچ درمانی پاسخگو نباشد. در صورت تشخیص زود هنگام حدود 90 درصد احتمال درمان وجود دارد، اما متاسفانه تنها 50 درصد از بیماران قبل از این که این تومور به دیگر نقاط بدن سرایت کند تشخیص داده می شوند.

روش هایی برای پیشگیری از انواع سرطان دهان

برای جلوگیری از انواع سرطان دهان بهتر است که سیگار و مشروبات الکلی مصرف نشوند زیرا این موارد جزو علت های اصلی بروز سرطان دهان می باشند. در صورتی که فردی با زخم و یا تغییر رنگ پایدار مواجه شد بهتر است به دندان پزشک مراجعه کند تا سریعتر درمان شروع شود.

عوارض جراحی سرطان دهان

هنگامی که بیمار بسیار دیر به پزشک مراجعه می کند و سرطان به شدت گسترش پیدا می کند ممکن است قسمت هایی از زبان، پوست صورت، گونه، استخوان فک و صورت برداشته شوند و برای بازسازی نواحی ذکر شده از پا و یا قفسه سینه پیوند زده شود.

مرگ و میر ناشی از سرطان سلول سنگفرشی

مرگ و میر ناشی از این سرطان تا حد زیادی به پیشروی سلول سرطانی بستگی دارد. در صورتی که در مراحل اولیه که ضایعه کوچکتر از 2 سانتی متر است و به غدد لنفی گردن و سایر نقاط بدن سرایت نکرده است این سرطان تشخیص داده شود می توان با جراحی تومور را به صورت کامل درمان کرد و در چنین شرایطی مرگ و میر وجود ندارد، اما در صورتی که اندازه تومور بیش تر از 4 سانتی متر باشد و به سایر نقاط بدن اعم از کبد و ریه و غدد لنفی گردن سرایت پیدا کرده باشد میزان مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

سرطان سلول سنگفرشی 149494947

 درمان های غیرجراحی سرطان سلول سنگفرشی

روش های جایگزین نیز برای درمان این نوع سرطان وجود دارد. همانطور که می دانید شیمی درمانی و پرتو درمانی روش های شناخته شده هستند اما روش های دیگری نیز برای درمان این سرطان وجود دارد که عبارتند از:

1- شیمی درمانی پیشگیرانه

امروزه دو هزار ماده وجود دارد که دارای خاصیت شیمی – پیشگیری می باشد. رتینوئید ها و رتینوییک اسید جزو مواردی هستند که از آن ها برای درمان این سرطان می توان استفاده کرد. رتینوئید را به ویتامین A و مشتقات طبیعی آن می گویند.

2- ایمنوتراپی

ایمنوتراپی غیر فعال ( استفاده از عواملی که از شخص بیمار گرفته می شود) و ایمنوتراپی فعال( استفاده از عواملی خارج از بیمار) در حال بررسی و مطالعه می باشد. در این روش از واکسن هایی که با استفاده از اپی توپ های مشخصی از سلول های سرطانی ساخته می شوند و سپس تحریک سیستم ایمنی بر علیه آن عمل می کند و واکنش نشان می دهد به عنوان درمان نهایی استفاده می شود

3- فتودینامیک تراپی

در این روش از یک عامل حساس کننده به نور که جوری طراحی شده است که سلول های سرطانی را مورد هدف قرار دهد استفاده می شود و پس از فعال سازی، سلول های مورد نظر را می کشد. یکی از مزایای این روش امکان انتخاب سلول ها می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 23 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

امروزه اکثر افراد به دنبال داشتن لبخند و دندان هایی زیبا هستند. افرادی که دندان های خود را به دلایل مختلف از دست داده اند معمولا از ایمپلنت دندان استفاده می کنند. ایمپلنت دندان روشی مناسب برای دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت ها اصولا کمترین عوارض را دارند. ایمپلنت ها به وسیله یک پیچ در داخل استخوان فک قرار می گیرند و جوش می خورند. در موارد بسیار نادری ممکن است که ایمپلنت ها لق شوند و با شکست روبرو شوند. در صورتی که ایمپلنت لق شود باید علت آن بررسی شود و مجددا ترمیم شود. برای این که دلیل لق شدن دندان مشخص شود بهتر است برای تشخیص به دندان پزشک مراجعه کنید، دندان پزشک در وهله اول از شما می خواهد تا از دندان هایتان عکس تهیه کنید تا دلیل لق شدن دندا ها بررسی شود. در ادامه شما را با علت لق شدن ایمپلنت ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

انواع مختلف لق شدن ایمپلنت

1- لق شدن پیچ ایمپلنت و یا فیکسچر

در برخی موارد ممکن است که فرآیند استخوان سازی به درستی صورت نگیرد و همین عامل سبب لق شدن ایمپلنت ها شود. برای حل چنین مشکلی دندان پزشکان از روش پیوند استخوان کمک می گیرند تا این مشکل رفع شود. در برخی مواقع فرد احساس می کند که ایمپلنت های داخل دهانش تکان می خورند و حرکت می کنند که این علائم نشان دهنده تحلیل استخوان در اطراف محل کاشت می باشد. چنین مواردی نشانه شکست ایمپلنت نیز می باشد و در برخی موارد نیز نشان دهنده آن است که ایمپلنت ها به خوبی با استخوان فک جوش نخورده اند. در برخی مواقع استخوان اطراف ایمپلنت ناپدید می شود که این مورد به دلیل بیماری های لثه ای ایجاد می شود. در صورتی که بیماری ها و عفونت های لثه به موقع تشخیص داده شوند می توان طبق نظر پزشک با رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف آنتی بیوتیک ها از شکست ایمپلنت ها جلوگیری کرد. هنگامی که بیماری های لثه به موقع تشخیص داده نشوند باید ایمپلنت از دهان خارج شود.

ایمپلنت 919419494

2- لق شدن پایه ایمپلنت و تاج آن

در اکثر مواقع علت لق شدن ایمپلنت ها به قسمت پیچ اتصال فیکسپر و پروتز مربوط می شود. این مشکل به راحتی توسط دندان پزشک قابل حل می باشد و دندان پزشک مجددا پیچ را سفت می کند و روکش ایمپلنت را تعویض می کند.

چه عواملی سبب لق شدن ایمپلنت دندان ها می شود؟

لق شدن ایمپلنت ها مشکلی بسیار نادری است زیرا در 98 درصد موارد عمل ایمپلنت با موفقیت انجام می شود.در ادامه شما را با عوامل مختلفی که سبب لق شدن ایمپلنت ها می شوند آشنا می کنیم. این عوامل عبارتند از:

1- مصرف سیگار و استعمال دخانیات

2- رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

3- عفونت های باکتریایی

4- رژیم غذای نامناسب و عدم رعایت رژیم غذایی

5- تابش اشعه ایکس به گردن و سر جهت درمان سرطان ها

6- وارد شدن فشار زیاد بر ایمپلنت ها

7- دندان قروچه

8- عفونت های لثه

9- کیفیت نامناسب و کمیت ناکافی لثه ها

10- کیفیت و کمیت بد استخوان ها

11- توقف فرایند استخوان سازی و تحلیل استخوان

12- ابتلا به بیماری های متابولیک خاص مثل بیماری کبدی، کلیوی و یا دیابت

علائم لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

در صورتی که هر یک از علائم زیر را داشتید بهتر است فورا به دندان پزشک مراجعه کنید.

1- مشاهده ضایعات استخوانی در دهان

2- ایجاد خون ریزی در بافت اطراف ایمپلنت دندان

3- ایجاد تغییر رنگ در اطراف محل ناحیه ایمپلنت

4- ایجاد و احساس درد

5- حرکت ایمپلنت ها و پروتز

توجه داشته باشید در صورتی که بعد از کاشت ایمپلنت متوجه لق شدن ایمپلنت شدید ممکن است بخاطر یکی از دلایل زیر این اتفاق افتاده باشد.

1- ایجاد اختلال در بهبود یافتن بافت اطراف ایمپلنت

2- حرارت دیدن بیش از حد استخوان ها

3- فشار بیش از اندازه بر روی ایمپلنت و کافی نبودن ثبات اولیه

عوارض درمان نشدن لق شدن ایمپلنت چیست؟

در صورتی که بیمار با هر یک از علائم  شکست ایمپلنت مواجه شود باید فورا به دندان پزشک مراجعه کند. در صورت عدم درمان امکان به خطر افتادن زندگی فرد بسیار بالا می باشد. شاید بپرسید علت به خطر افتادن زندگی فرد چیست؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که عفونت وارد سیستم گردش خون فرد می شود و خون فرد نیز آلوده می شود سپس عفونت به دهان، دندان، فک و گردن سرایت پیدا می کند و فرد ممکن است فوت کند.

ایمپلنت 91918484001

درمان لق شدن ایمپلنت دندان

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم عواملی که سبب لق شدن ایمپلنت ها می شوند متفاوت اند، بنابراین روش های درمانی این مشکل نیز متفاوت است. انتخاب روش درمانی با توجه به وضعیت بیمار مختلف است و دندان پزشک با توجه به تخصصی که دارد این کار را انجام می دهد. در وهله اول دندان پزشک سعی دارد تا استرس روانی و ناراحتی بیمار را کنترل کند تا درمان به خوبی صورت گیرد. در مرحله دوم دندان پزشک ناحیه ایمپلنت را تمیز می کند، زیرا دربرخی مواقع درمان با برداشتن پروتز، تاج دندان، سفت کردن قطعات و تمیز کردن قطعات حل می شود. در شرایط خاص برای رفع لقی ایمپلنت باید ایمپلنت برداشته شود. برای انجام این کار بی حسی موضوعی تزریق می شود تا بتوان کل ایمپلنت را از داخل استخوان خارج نمود. درصورتی که لق شدن ایمپلنت به دلیل شکستن، عفونت و … باشد باید بعد از خارج شدن ایمپلنت دندان پزشک ایمپلنتی جدید در دهان بیمار بگذارد.

راههای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت

در صورتی که شما دارای حساسیت دارویی می باشید، دارویی خاص مصرف می کنید و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید حتما قبل از انجام ایمپلنت با دندان پزشک خود مشورت کنید و به او اطلاع دهید. برخی از داروها مانند داروی بیسفوسفونات و یا برخی از بیماری ها مانند بیماری سیستم ایمنی می توانند از رشد استخوان فک جلوگیری کنند. در هفته های اول بعد از کاشت دندان از ضربه زدن به دندان های خود جلوگیری کنید و از غذاهای نرم و سرد استفاده کنید. در حفظ بهداشت دندان و دهان خود کوشا باشید تا از لق شدن ایمپلنت ها جلوگیری شود.


 

مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 16 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

از سوالات متداول که بین متقاضیان کاشت دندان پیش می آید این است که طول عمر ایمپلنت دندان چند سال است؟ یا اینکه ماندگاری این روش می تواند دائمی باشد؟ در صورتی که بخواهیم طول عمر این روش را افزایش دهیم، چه اقداماتی نیاز است انجام داده و چه مراقبت هایی لازم است؟ اینها همه سوالاتی است که می خواهیم تا حد امکان در این مقاله به آن ها پاسخ دهیم. با توجه به هزینه بالای این روش و نیز مدت زمانی که از ابتدا یعنی کاشت پایه تا انتها یعنی قرار دادن تاج دندان صرف می شود، طول عمر این تکنیک می تواند برای بیمار مهم باشد. در نهایت می توان گفت که این روش تقریبا روش دائمی کاشت دندان به شمار می رود و در مقابل سایر تکنیک ها می توان گفت روش منحصر به فرد و ویژه ای است.

عوامل تاثیر گذار در طول عمر ایمپلنت دندان

همانطور که گفتیم نمی توان گفت این روش بدون مراقبت های لازم، روش دائمی محسوب می شود. چون مانند دندان های طبیعی فرد که از سخت ترین مواد ساخته شده اند، ولی عدم مراقبت از آن ها می تواند به بهای از دست رفتنشان تمام شود. به همین دلیل نیاز است که درکنار نکاتی که قبل از جراحی مورد نظر قرار می گیرد، مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان نیز به خوبی انجام شود. از جمله نکات قبل از اقدام به کاشت دندان می توان به انتخاب دندانپزشک، برند و مارک مواد استفاده شده در ایمپلنت دندان، مراجعه به بهترین کلینیک ایمپلنت دندان و مسایلی از این قبیل اشاره نمود. در صورتی که جراحی دندان بیمار توسط یکی از بهترین جراحان در این زمینه انجام گیرد، یا اینکه فرد به مرکز شناخته شده ای در این حوزه مراجعه نماید دیگر نگرانی از بابت کاشت دندان نخواهد داشت.

بقیه عوامل تاثیر گذار مانند حفظ بهداشت دهان و دندان از طریق مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه مخصوص ایمپلنت دندان در کنار مراقبت های بعد از جراحی نقش مهمی در سرنوشت این عمل جراحی خواهد داشت. عواملی مانند جلوگیری از ایجاد عفونت در دندان و یا استفاده منظم از داروها برای جلوگیری از ایجاد مشکل پس از جراحی و … می تواند ماندگاری ایمپلنت دندان را تضمین نماید.

طول عمر ایمپلنت دندان 494949494

بررسی دلایل طول عمر زیاد ایمپلنت دندان

در این قسمت می خواهیم به بررسی دلایل طول عمر ایمپلنت دندان اشاره کنیم. بررسی اینکه این روش چه مزایایی دارد که در مقابل روش هایی مانند بریج دندان، دندان مصنوعی و سایر روش ها می تواند ماندگار بوده و در بیشتر مواقع تا پایان عمر، نیاز فرد را به داشتن دندان های طبیعی برطرف نماید. دلایل زیر می تواند توضیح دهنده مطلب باشد:

نحوه کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان بر خلاف سایر روش ها ، اجزای کامل یک دندان طبیعی را که شامل ریشه و تاج است را دارا می باشد. در این روش پایه به عنوان ریشه دندان در داخل لثه کاشته می شود. به این صورت که لثه برش داده شده و پایه در داخل لثه به استخوان فک جوش می خورد. جنس پایه از تیتانیوم بوده که کاملا با بدن انسان سازگاری دارد. بنابراین بدن آن را پس نمی زند مگر در شرایط خاص و موارد نادر. این ماده بسیار محکم و قوی است و با وجود فلز بودن به هیچ عنوان زنگ نمی زند و تحلیل نمی رود. سپس ابانمنت که حلقه واسط بین تاج و ریشه است در روی این پایه قرار می گیرد و مرحله نهایی که نصب تاج دندان است. ابانمنت نیز از جنس تیتانیوم می باشد و از تاج دندان حمایت می نماید.

جنس تاج دندان از سرامیک بوده و شبیه مینای دندان طبیعی در مقابل ضربات و شکستنی ها مقاوم است. برای هر مرحله فاصله زیادی قایل می شوند تا به درستی پایه به استخوان فک جوش بخورد و یا ابانمنت و تاج به خوبی در محل خود قرار گیرند. همین موضوع باعث شده که طول درمان این روش طولانی شود ولی در نهایت پس از کاشت دندان خواهید دید که این صبوری ارزش این نوع درمان را داشته است.

پوسیدگی ایمپلنت دندان

می توان گفت ایمپلنت دندان به هیچ عنوان پوسیده نمی شود. هرچند رعایت مواردی مانند حفظ بهداشت دهان و دندان نیز به شدت توصیه می شود. یکی از دلایل عدم پوسیدگی ایمپلنت دندان مربوط به مواد تشکیل دهنده آن است. مواد تشکیل دهنده دندان های طبیعی به گونه است که پس از مصرف مواد قندی، محیط اسیدی دهان می تواند به مرور منای دندان را خورده و تحلیل دهد. به دنبال تحلیل رفتن مینای دندان ، محافظت از ورود و تجمع باکتری ها برای دندان به سختی اتفاق می افتد. بنابراین دندان مقاومت کافی را نداشته و همین عامل باعث پوسیدگی دندان می شود. ولی در ایمپلنت دندان، تیتانیوم و سرامیک به هیچ عنوان تحت تاثیر محیط اسیدی دهان تحلیل نمی روند و پوسیده نمی شوند. پس می توان گفت این روش با توجه به این مسایل می تواند ماندگاری دائمی و در نهایت بسیار بالایی داشته باشد.

طول عمر ایمپلنت دندان 854964614

مقاومت در برابر ضربات و فشار های بالا

مجددا بازمی گردیم به مواد تشکیل دهنده ایمپلنت دندان. تیتانیوم و سرامیک استفاده شده در این روش در برابر ضربات و فشارهای وارده به دندان مانند دندان های طبیعی انسان رفتار می نمایند. بنابراین احتمال ترک خوردگی و یا شکستن در این درمان بسیار پایین است ولی غیر ممکن نیست. در صورتی که از دندان ایمپلنت شده نیز مراقبت های لازم انجام نشود می تواند باعث ترک خوردن آن شود. بنابریان نیاز است که از وارد نمودن فشار هایی که در حد توان دندان طبیعی نیست، به دندان تازه ایمپلنت شده به شدت خودداری نمایید.

کلام آخر

در پایان در پاسخ به این سوال که طول عمر ایمپلنت دندان چند سال است می توان گفت که این روش می تواند در بیشتر موارد یک درمان دائمی و بدون بازگشت برای کاشت دندان به شمار رود. هرچند با وجود مواد سفت و مقاومی که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده شده است احتمال پوسیدگی و یا ترک برداشتن بسیار ناچیز است، ولی رعایت نکات قبل از کاشت و مراقبت های بعد از کاشت می تواند در ماندگاری و طول عمر بالای این تکنیک بسیار مفید فایده قرار گیرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 21 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

هنگامی که بیماری با مشکل عقب ماندن فک مواجه می شود لب ها به درستی بر روی یکدیگر قرار نمی گیرند. اصولا هنگامی که فردی این مشکل را دارد دندان های فک بالایش جلوتر به نظر می آیند و لب بالا هم بالاتر قرار می گیرد و چهره فرد را زشت نشان می دهد. درمان این مشکل بسیار ضروری و واجب می باشد.

کوچکی فک پایین چیست؟

کوچکی فک یاIMDO   می توان با انجام جراحی برطرف نمود. این نوع درمان برای نوجوانانی با فک کوچک طراحی شده است. این نوع جراحی جزوی از گزینه های مناسب برای درمان کوچکی فک به شمار می رود.

علت کوچکی فک پایین چیست؟

کوچک بودن فک پایین دارای دلایل مختلفی می باشد و توضیح دادن علت آن کمی پیچیده است. یکی از موارد شایع که سبب کوچکی فک پایین می شود رشد ناکافی فک جلویی کودک است. دندان پزشکان برای حل چنین مشکلی چندین دندان را از دهان کودک شما خارج می کنند. یکی از دندان هایی که از دهان کودک خارج می شود دندان عقل است. افرادی که فک پایینی کوچکی دارند معمولا راه هوایی بینی آن ها باریک می باشد و در پشت زبانشان انسداد راه هوایی بوجود می آید.

جراحی فک 9419494949

چه مشکلاتی به واسطه کوچک بودن فک پایین ایجاد می شود؟

11- مشکلات خوابیدن

2- ایجاد خرو پف

3- احتمال ابتلای فرد به آپنه خواب

4- مشکلات تنفسی

5- مشکلات گفتاری

6- ناتوانی در جویدن غذاها

7- وضعیت بد و نامناسب گردن و فک

نحوه انجام جراحی کوچکی فک پایین

در این جراحی هدف بزرگ کردن فک پایین در ناحیه بین مولرهای 1 و 2 انجام می شود. این افزایش در عرض و عمق فک نیز انجام می شود و تنها به طول فک مختصر نمی شود.

درمان عقب بودن فک

برای این که دندان پزشک متوجه شود فک پایین شما عقب است یا نه باید تصویر نیم رخ شما را ببیند. یکی دیگر از راه های تشخیص چنین مشکلی این است که معمولا افرادی که به این مشکل دچار هستند در هنگام صحبت کردن با مشکل مواجه می شوند. برای حل این مشکل ارتودنسی جبرانی و یا ارتودنسی کاموفلاژ توصیه می شود که چندین دندان از دهان خارج می شوند. با خارج شدن چند دندان فضای کافی برای جا به جا شدن دندان ها و قرار گیری در جای درستشان ایجاد می شود. دندان پزشک در وهله اول دهان بیمار را قالب گیری می کند و سپس براکت ها را از روی قالبی که ایجاد کرده تهیه می کند.

طول دوره درمان اصلاح فک چقدر است؟

مدت زمان درمان این مشکل به میزان ناهنجاری و مشکلات فرد بستگی دارد. هرچه میزان ناهنجاری های موجود در فک بیشتر باشد، دوره درمان نیز طولانی تر خواهد شد. یکی از عوامل دیگر که باعث کاهش دوره درمان می شود سن بیمار می باشد. هرچه فرد جوان تر باشد طول دوره درمان کمتر و هرچه سن فرد بیشتر باشد طول دوره درمان بیشتر می شود. دندان پزشکان توصیه می کنند تا در سنین کم برای درمان این مشکل اقدام کنند.

نتیجه درمان ارتودنسی فک چیست؟

زمانی که دوره درمان بیمار تمام شود، فک بالا و پایین در راستای هم قرار می گیرند و هنگامی که فرد دهانش را می بندد دو لب بر روی یکدیگر منطبق می شوند. ارتودنسی سبب مرتب شدن دندان ها نیز می شود و دندان ها به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از دیگر مزایای ارتودنسی این است که فرد می تواند بدون هیچ مشکلی صحبت کند و در واقع تکلم آن به حالت عادی برمی گردد. بیمار می تواند برخلاف قبل به راحتی غذا بخورد.

دیپ بایت و اپن بایت چیست؟

به برخی از مشکلات ارتودنسی مشکلات عمودی گفته می شود در واقع منظور از مشکلات عمودی رابطه نادرست دندان ها و یا فک در بعد عمودی است. دیپ بایت و اپن بایت دو مشکل اصلی هستند که در این گروه از مشکلات ارتودنسی قرار دارند. در واقع این دو مشکل جزو مشکلات شدید ارتودنسی  به حساب می آیند. در مواقعی که این مشکل دردسر ساز می شود متخصص ارتودنسی با مشورت و همکاری جراح فک و صورت آن را درمان می کنند. در ادامه شما را با این دو مشکل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

جراحی فک 9594949491

دیپ بایت چیست؟

دیپ بایت یکی از مشکلات عمودی دندان و فک به شمار می رود که در این مشکل بخش عظیمی از ارتفاع و بلندی دندان های جلویی فک پایین توسط دندان های جلویی فک بالا پوشانده می شود. این مشکل بیشتر در بیمارانی که فک پایینشان عقب رفته است رایج می باشد. به دلیل این که فک پایین عقب است مشکلاتی اعم از سایش دندان هایی جلویی فک پایین، مشکلاتی در جویدن، اختلالات مفصل فک، تماس مکرر دندان های فک پایین با مخاط کام و… ایجاد  می شود. درمان این مشکل با ارتودنسی ممکن است اما در صورتی که این مشکل شدید باشد جراحی فک صورت می گیرد.

اپن بایت چیست؟

یکی دیگر از مشکلات فکی دندانی مشکل اپن بایت است که در این مشکل دندان های جلویی بیمار به هیچ وجه به یکدیگر نمی رسند. دلایل مختلفی سبب ایجاد این مشکل می شوند که از جمله آن ها می توان به مکیدن انگشت تا سنین دبستان اشاره کرد. در برخی از بیماران نیز رشد قسمت های عقبی فک بالا سبب چرخیدن فک پایین و نرسیدن دندان های فک بالا و پایین به هم می شوند.

روش درمانی کوچک بودن فک

یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن می توان مشکل کوچک بودن فک را برطرف کرد قراردادن Mini screw  در فک پایین به همراه دستگاه متحرک و یا ثابت و کش در فک بالا می باشد که سبب افزایش رشد فک بالا می شود. این نوع درمان حتما باید قبل از بلوغ انجام شود و در صورتی که بیمار بعد از سنین بلوغ اقدام به این کار بکند باید جراحی صورت گیرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 29 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان می تواند در موفقیت این جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از نکات مهم چگونگی تحرک بعد از ایمپلنت دندان می باشد. اینکه چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد سوالی است که برای خیلی افراد پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ داده و نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان را توضیح دهیم. ماندگاری این روش منوط به مراقبت هایی است که بعد از جراحی انجام می دهید. همچنین رعایت نکات قبل از جراحی نیز می تواند در تعیین سرنوشت دندان تاثیر گذار باشد. یکی از این نکات بسیار مهم انتخاب بهترین مرکز ایمپلنت دندان می باشد. مراجعه به این مراکز و انجام جراحی توسط بهترین جراحان و با استفاده از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات نقش مهمی در کاهش عوارض و موفقیت این جراحی داشته باشد.

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

در این قسمت می خواهیم در خصوص مراقبت از ایمپلنت دندان با انجام کارهایی مانند عدم ورزش بعد از ایمپلنت دندان، لزوم استراحت پس از جراحی، مطالبی را بیان کنیم.

چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد 1494949111

عدم تحرک بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای مراحل مختلفی می باشد که مرحله اول به صورت جراحی و تحت بیهوشی کامل صورت می گیرد. بنابراین تمامی عوارض و مراقبت های پس از جراحی شامل ایمپلنت دندان نیز می شود. این جراحی به مدت 1 تا 2 ساعت طول خواهد کشید. البته این زمان بستگی به مشکل دندان و درمان های جانبی نیز دارد. بنابراین باید مراقبت های لازم پس از جراحی صورت گیرد تا نتیجه دلخواه بدست آید. در طول جراحی قسمتی از لثه برش اده می شود و پس از کاشت پایه در داخل لثه، قسمت برش داده شده بخیه زده می شود. بنابراین احتمال باز شدن بخیه ها در اثر فشار وجود دارد و به این ترتیب نیز خونریزی در اثر باز شدن بخیه ها می تواند اتفاق بیفتد. یکی از دلایل عدم تحرک بعد از ایمپلنت دندان این مساله می باشد.

با فشاری که در اثر تحرک و ورزش به بخبه ها وارد می شود احتمال باز شدن آن ها وجود خواهد داشت. با اینکه ممکن است ورزش برای خیلی از افراد جزو لاینفک زندگی بوده  و محبوبیت خاصی داشته باشد ، ولی توصیه می شود حداقل به مدت دو هفته از انجام حرکت های ورزشی اجتناب کنید. در روزهای اول یکی از عوارض شایع این جراحی، تورم و در بعد از انجام آن است. با انجام ورزش در روزهای اول احتمال تورم بیشتر و عفونت نیز افزایش پیدا می کند.  این مساله در مواقع بسیاری غیر از مشکلات و نگرانی هایی که برای بیمار در پی دارد، می تواند در صصورت تداوم باعث شکست جراحی کاشت دندان گردد. عفونت ایجاد شده ممکن است حتی در ظاهر نیز قابل شناسایی نباشد، ولی در مواقعی نیز بیماری های حوزه دهان و دندان را برای بیمار به دنبال دارد.

لزوم استراحت پس از ایمپلنت دندان

یکی از مهم ترین کارهایی که پس از ایمپلنت دندان باید انجام داد، استراحت پس از درمان است. نیاز است فرد پس از جراحی چند روز در منزل استراحت نماید. در این مدت توصیه می شود در حالت دراز کش بوده و سر را کمی بالاتر از بدن خود قرار دهد. با اینکار فشاری به دندان وارد نمی شود. میزان تورم و درد نیز تا حدود زیادی می تواند برطرف گردد. استراحت در کنار عدم تحرک و ورزش در کوتاه شدن دوران نقاهت و بهبودی سریع تر تاثیر زیادی خواهد داشت. بهتر است در زمان استراحت در صورتی که می خواهید حالت خود را عوض نمایید نیز دقت لازم را داشته باشید. در صورتی که می خواهید از جای خود بلند شوید ایتدا نشسته و سپس بلند شوید. در حالت نشسته نیز بهتر است با احتیاط از جای خود بلند شوید. احتمال سرگیجه و حالت تهوع در این حالت بسیار زیاد است.

ممکن است بیمار تعادل خود را از دست بدهد و فشار به ناحیه جراحی وارد شود. سعی کنید فعالیت بدنی غیر از ورزش و سایر حرکات ورزشی را نیز به حداقل برسانید. کمتر تحرک داشته باشید . در هفته اول خصوصا بیشترین مراقبت را از دندان ایمپلنت شده خود داشته باشید. هرچه مراقبت ها بیشتر باشد و استراحت کافی را داشته باشید، احتمال بازگشت به حالت عادی سریع تر اتفاق می افتد. در طول این مدت به علت جراحی، میزان ماد غذایی که مصرف می شود بسیار کمتر است. بنابراین این عامل تاثیر زیادی در ضعف و ناتوانی بدن خواهد داشت. در روزهای اول هم که غذاها هم میزان کمتری است و هم به صورت آبکی و بیشتر سوپ می باشد، نیاز است  استراحت نیز بیشتر باشد. مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک نیز نباید در این مدت فراموش شود تا جلوی درد و عفونت گرفته شود.

نحوه مراقبت چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد 615949494از ایمپلنت دندان می تواند در موفقیت این جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از نکات مهم چگونگی تحرک بعد از ایمپلنت دندان می باشد. اینکه چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد سوالی است که برای خیلی افراد پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ داده و نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان را توضیح دهیم.
دلایل عدم ورزش و استراحت پس از جراحی ایمپلنت دندان

در جراحی ایمپلنت دندان از مواد بیهوشی و مواد مسکن دیگری برای انجام جراحی و کاهش درد و ناراحتی استفاده می شود. بنابراین امکان انجام حرکات ورزشی به علت احتمال سرگیجه وجود ندارد.

پس از جراحی تا چند روز باید از غذاهای آبکی یا پوره شده استفاده شود. همین موضوع باعث ضعف بدنی شدید در بیمار می شود. به همین دلیل در صورت ورزش و تحرک، ممکن است فرد دچار ضعف و ناتوانی گردد. بهتر است ورزش بعد از ایمپلنت دندان را به هفته های آتی بسپارید تا قوای از دست رفته بازگردد.

مسکن های استفاده شده باعث خواب آلودگی می شود. بنابراین این عامل باعث می شود در حین ورزش دچار آسیب شوید. بنابراین برای مراقبت از خود بهتر است تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، دور فعالیت های بدنی را خط بکشید.

کلام آخر

ایمپلنت دندان یکی از روش های ایمن برای بازگرداندن دندان های از دست رفته می باشد. ولی مراقبت های پس از جراحی برای بهبود سریع تر و عوارض کمتر  توصیه می شود. یکی از راه های اطمینان از کسب بهترین نتیجه مراجعه به بهترین جراح ایمپلنت دندان و بهترین مرکز جراحی ایمپلنت دندان می باشد. در این مراکز از بهترین امکانات، بهترین جراحان و کادر پزشکی و پرستاری استفاده می شود به همین دلیل در صورت نیاز به درمان های دیگر نیز، امکان انجام آن ها خواهد بود.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 31 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

در برخی موارد نیاز است قبل از ایمپلنت دندان، پیوند استخوان صورت گیرد. در این مقاله می خواهیم در خصوص دلایل پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان توضیحاتی را ارائه دهیم. ابتدا باید بدانیم که پیوند استخوان چیست و چه کاربردی دارد. پیوند استخوان به منظور ایجاد بستر لازم جهت کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک انجام می گیرد. در برخی افراد استخوان فک به قدری تحلیل رفته است که نمی توان در آن پایه را نصب کرد. به همین دلیل نیاز است مقداری پودر استخوان در داخل حفره سینوس تزریق شود تا این جای خالی پر شود. یکی از عمل هایی که در این خصوص صورت می گیرد و پیوند استخوان نیاز دارد، لیفت سینوس است. بسته به فاصله سطح استخوان فک تا سینوس واقع در قسمت فوقانی دندان، نیاز به تزریق پودر استخوان و پیوند استخوان داریم که در برخی موارد همزمان با ایمپلنت دندان انجام می شود.

دلایل پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان 9198498494

انواع پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت دندان

انواع پیوند استخوان را بر اساس منبعی که پودر استخوان از آن تهیه می شود، تقسیم بندی می نمایند. همچنین مورد دیگر تقسیم بندی مربوط به…. می باشد. انواع مختلف پیوند استخوان به شرح زیر است:

پیوتد استخوان اتوگرافت

در این نوع پیوند استخوان ، منبع تامین کننده استخوان بدن خود بیمار است. این نوع استخوان معمولا اولین انتخاب پزشکان به شمار می رود. چون از بدن خود بیمار گرفته شده، بابراین بدن آن را پس نمی زند. بنابراین استخوان و سلول های زنده مغز استخوان به رشد خود ادامه داده و بهبودی سریع اتفاق می افتد. در این روش ترمیم محل خالی استخوان فک سریعتر انجام می شود. تنها عیبی که این روش دارد مربوط به دو بار جراحی می باشد. ابتدا یک محل برای برداشت استخوان و دفعه دوم یک جراحی برای کاشت استخوان در محل دندان ها. این استخوان را می توان از مناطقی مانند فک پایین، ساق و لگن برداشت. لگن ببهترین محل برای برداشت استخوان به شمار می رود، چون استخوان بیشتری نسبت به سیار قسمت ها دارد. هرچند نیاز است در بیمارستان بستری بود و عمل سنگین تری نسبت به دو مورد قبلی خواهید داشت.

پیوند استخوان آلوگرافت

در این حالت بدن خود فرد نمی تواند پاسخگو باشد و یا به دلایل دیگر ترجیح داده می شود که استخوان از بدن افراد دیگر تهیه شود. معمولا از بانک پیوند استخوان این مقدار تامین خواهد شد.مزیت این روش نسبت به اتوگرافت مربوط به یک بار جراحی می باشد. در عوض عیب آن این است که دیرتر از روش فوق به درمان جواب خواهد داد. بنابراین زمان بیشتری برای ترمیم نیاز داریم

پیوند استخوان زنو گرافت

در این نوع پیوند استخوان از بدن حیواناتی مانند گاو، استخوان مورد نظر تامین می شود. این نوع برداشت استخوان به دلیل شباهت های بافت استخوانی در همه موجودات زنده قابل انجام می باشد.

پیوند استخوان آلو پلاست

در این نوع پیوند استخوان از مواد سنتزی برای تشکیل بافت های استخوانی استفاده می شود. در این روش احتمال عفونت در محل کاشت ایمپلنت به حداقل مقدار خود خواهد رسید.

دلایل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

مهم ترین دلیل پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان به علت تحلیل استخوان در محل کاشت دندان می باشد. تحلیل استخوان باعث می شود که در محل کاشت ایمپلنت استخوان به اندازه نباشد تا پایه  در محل نصب و پیچ شود. به همین دلیل مجبور به اضافه کردن استخوان برای پوشش دادن این مشکل می باشد.  در مواقعی تحلیل لثه به قدری زیاد می باشد که روی استخوان نیز تاثیر گذاشته و آن را کاهش می دهد. در مورد فک بالا معمولا از روش لیفت سینوس برای بازسازی محل کاشت ایمپلنت استفاده می کنند. پس می توان گفت تحلیل لثه و تحلیل استخوان به علت نبود فضای کافی برای کاشت ایمپلنت دندان باعث نیاز به پیوند استخوان می گردد. بسته به میزان فاصله استخوان فک تا سینوس ها دو نوع لیفت سینوس انجام می شود. لیفت سینوس باز و بسته. در لیفت سینوس باز، فاصله معمولا 3 میلی متر می باشد و با پر نمودن این فضای خالی می توان کاشت دندان را انجام داد. در بسیاری موارد به صورت همزمان پیوند استخوان و ایمپلنت دندان انجام می گیرد. در صورتی که در سینوس لیفت بسته این فاصله به بیشتر از 5 میلی متر می رسد. در این حالت پودر استخوان در این فضا تزیرق شده و مدت 7 تا 10 ماه طول می کشد تا پیوند استخوان انجام گیرد. این مدت زمان برای پیوند استخوان فک و سینوس بالای دندان ها لازم است.

دلایل پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان 19494949494

مراقبت‌های بعد از پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان

یکی از مواردی که نیاز است بعد از پیوند استخوان انجام شود، لزوم مراقبت های بعد از این جراحی است. در صورت رعایت تمامی موارد می توان به کسب نتیجه امیدوار بود و کمترین عوارض نیز همراه بیمار خواهد شد. به اهم این اقدامات اشاره می کنیم:

  • سعی کنید دهان خود را به صورت مداوم و بیش از حد نیاز شستشو ندهید. این کار باعث می شود پودر استخوانی که در محل تزریق شده است دچار تحلیل شود.
  • به هیچ عنوان محل جراحی را بعد از انجام پیوند استخوان دستکاری نکنید.
  • به مدت 24 ساعت از خارج کردن آب دهان پرهیز کنید.
  • به هیچ عنوان دخانیات از جمله سیگار مصرف نکنید.
  • برای خوردن مایعات و نوشیدنی ها به هیچ عنوان از نی استفاده نکنید. فشار ایجاد شده برای مکیدن مایعات باعث فشار به محل جراحی می شود.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به صورت منظم و سر موقع مصرف کنید.

کلام آخر

وقتی فرد یک یا چند دندان خود را از دست می دهد، نیاز به جراحی کاشت دندان و ایمپلنت می باشد. برای ایمپلنت دندان نیاز است بستر لازم و استخوان کافی در فک بیمار وجود داشته باشد. در زمانی که استخوان فک به اندازه کافی متراکم نبوده و ضعیف و شکننده است، نیاز به پیوند استخوان خواهیم داشت. ضعیف و شکننده بودن استخوان فک به علت تحلیل لثه و تحلیل استخوان است که عامل آن می تواند بیماری های مربوط به لثه عنوان شود. استخوان مورد نیاز می تواند از منابع مختلف تامین شود. پس از جراحی نیاز است مراقبت های لازم انجام شود تا بهترین نتیجه نصیب بیمار گردد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 21 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین سوالاتی که بیماران می پرسند در خصوص طول درمان ایمپلنت دندان می باشد. حال به هر دلیلی که بیمار دندان خود را ازدست داده است، نبود آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نحوه غذاخوردن، صحبت و کردن و … گردد. بنابراین سرعت در انجام این جراحی ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد. در این مقاله می خواهیم در این خصوص مطالبی را توضیح دهیم تا به پرسش های پیش آمده پاسخ داده شود. ابتدا باید در خصوص مراحل انجام جراحی ایمپلنت دندان توضیحاتی داده شود تا در این حین بتوانید با مدت زمان لازم برای درمان و اقداماتی که در هر مرحله انجام می شود آشنا شوید. یکی از مهم ترین و اولین اقدامات در این زمینه جستجو و انتخاب بهترین مرکز ایمپلنت دندان می باشد که بتوان ضمن کاهش عوارض ناشی از عمل، روند درمان را کوتاه تر نمود.

آشنایی با مراحل کاشت ایمپلنت دندان

در این قسمت با مراحل مختلف کاشت ایمپلنت دندان آشنا می شویم و سپس توضیحات تکمیلی در این زمینه داده خواهد شد. می توان گفت اولین مرحله مراجعه به ایمپلنتیست می باشد تا مراحل اولیه معاینه و مشاوره صورت گیرد . در مرحله بعد و پس از انجام آزمایشات و معاینات مربوطه نوبت به کاشت ایمپلنت دندان که شامل نصب ریشه مصنوعی و تاج دندان می باشد می رسد. این در صورتی است که نصب ریشه مصنوعی با موفقیت انجام گرفته باشد و نیاز به جراحی ها و درمان های جانبی نداشته باشیم. حال کلیه این مراحل به صورت تفصیلی توضیح داده می شود.

طول درمان ایمپلنت دندان 569496494

معاینه و مشاوره توسط ایمپلنتیست

معمولا این مرحله توسط یکی از جراحان بهترین مرکز ایمپلنت دندان و به صورت رایگان انجام می گیرد. جراح با معاینه، وضعیت کلی بیمار را بررسی نموده و مشاوره و پیشنهادات لازم در این خصوص داده می شود. در صورت نیاز و تایید انجام کاشت دندان، عکس سیتی اسکن از دهان بیمار گرفته می شود تا روند کلی درمان مشخص گردد. در صورتی که فاصله بین از دست دادن دندان و مراجعه برای کاشت دندان جایگزین کوتاه تر باشد، نتایج موفق تری را به دنبال خواهد داشت و طول دوره بهبود و درمان کوتاه تر خواهد شد.  توصیه می شود در این مرحله کلیه سوالات و ابهامات خود را از ایمپلنتیست پرسیده و با آگاهی کامل وارد مرحله بعد شوید.

کاشت ایمپلنت دندان

در صورتی که پس از معاینه جراح پیشنهاد کاشت ایمپلنت دندان را داده باشد، مراحل زیر باید انجام گیرد: نصب ریشه مصنوعی و نصب تاج دندان. در این قسمت ریشه مصنوعی درداخل استخوان قرار داده می شود تا به استخوان فک جوش بخورد. مدت زمان لازم برای این جراحی 1 تا نهایت 2 ساعت طول می کشد. سپس فرصت داده می شود تا این ریشه جوش بخورد. برای اینکار مدت 6 تا 8  ماه زمان لازم است. حداقل و حداکثر این مدت به وضعیت استخوان بیمار برای جوش خوردن بستگی دارد. جنس این ریشه از تیتانیوم که با استخوان های بدن سازگاری بیشتری دارد، می باشد.  این سازگاری باعث ترمیم سریعتر محل جراحی و بهبودی خواهد شد. طی این مرحله استخوان اطراف فک با این ریشه مصنوعی آمیخته شده و محکم آن را در جایی که تعبیه شده نگه می دارد. این مدت برای گذاشتن تاج سپری شود.

تا زمان جوش خوردن ایمپلنت دندان، مراقبت و حفاظت از آن بسیار مهم می باشد. جلوگیری از عفونت با رعایت بهداشت دهان و دندان و سایر مراقبت ها که جراح توصیه می کند، باعث می شود بدون نیاز به درمان های بیشتر روند درمان طی شود. عدم مراقبت منجر به آسیب به استخوان فک و تحلیل لثه می شود و ممکن است بیماری های ناشی از عفونت نیز بیمار را درگیر نماید.  در صورت آسیب به این منطقه ممکن است نیاز به پیوند استخوان شود که همین نکته باعث افزایش طول روند درمان به مدا 3 تا 4 ماه خواهد شد. بهتر است به تمامی توصیه ها عمل نمایید تا موفقیت آمیز بودن این نوع درمان تضمین گردد.

مرحله نصب تاج ایمپلنت دندان

بعد از گذشت مدت زمان لازم و جوش خوردن استخوان فک به ریشه مصنوعی، نوبت گذاشتن تاج ایمپلنت می باشد. ایمپلنتیست ابتدا وضعیت استخوان و جوش خوردن آن را بررسی می نماید. در صورتی که وضعیت برای گذاشتن تاج مناسب باشد، جراحی مورد نظر را انجام می دهد. در غیر این صورت نوع درمان ممکن است متفاوت گردد. برای نصب تاج ایمپلنت، ابتدا قالبی از دندان مورد نظر گرفته می شود تا وضعیت نهایی دندان از لحاظ اندازه، شکل و رنگ  مشخص گردد. در نهایت پس از تایید این مرحله نیز به اتمام می رسد. این دوره نیاز به دو جلسه مراجعه به جراح دارد که در فاصله های زمانی هر دو هفته صورت می گیرد. در نهایت می توان گفت بدون در نظر گرفتن مشکلات و عوارض جانبی، تعداد جلسات ایمپلنت دندان 4 جلسه می باشد. مراقبت های قبل و بعد از این مرحله نیز اهمیت زیادی در کاهش مدت زمان درمان دارد.

طول درمان ایمپلنت دندان 949498494

نیاز است برای چکاپ های منظم به دندانپزشک مراجعه نمایید تا وضعیت دندان ها مورد بررسی نهایی قرار گیرد. نیاز است محل مورد نظر جراحی مورد پاکسازی منظم قرار گیرد. این مراقبت ها در طول عمر و ماندگاری ایمپلنت کاشته شده بسیار موثر می باشد. خاطر نشان می کنیم که درمان و دوره بهبود در دندان های فک بالا طولانی تر می باشد و این موضوع مربوط به نرم بودن بافت استخوان فک در این ناحیه دارد. در فک پایین به علت تراکم بالای استخوان فک، این مراحل سریع تر اتفاق می افتد.

کلام آخر

ایمپلنت دندان یکی از روش های بازگرداندن دندان های از دست رفته می باشد که در عین زیبایی و ماندگاری بالا، طی مراحل مختلف صورت می گیرد. این روش در کنار طولانی بودن روند درمان، طول عمر بالایی دارد. هرچند در مقابل سایر روش های درمانی نیاز به مراجعات بیشتر به دندانپزشک و بررسی وضعیت دندان دارد.مراقبت از آن مانند دندان های طبیعی بوده و در صورت رعایت توصیه های جراح، این مدت زمان کوتاه تر خواهد شد. در مواردی نیز نیاز است درمان های دیگری مانند لیفت سینوس، پیوند استخوان و … انجام گیرد که در این صورت نیاز است وقت بیشتری برای آن اختصاص دهید.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 21 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی نماییم که ممنوعیت های ایمپلنت دندان چیست؟ اینکه آیا همه افراد می توانند این روش درمانی را امتحان نمایند؟ چه محدودیت هایی برای افراد می توان تصور نمود؟ معایب ایمپلنت دندان چیست؟ خطرات ایمپلنت دندان کدام است؟ و در خصوص مشکلات ایمپلنت دندان مسایلی را مطرح خواهیم نمود. این ها تقریبا سوالات و ابهاماتی است که فرد را درگیر خواهد کرد. در پاسخ می توان گفت اکثر افراد می توانند در صورت از دست دادن یک یا چند دندان خود، از این روش بهره بگیرند. هرچند مواردی نیز وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر خواهد داشت که در صورت عدم داشتن شرایط، ایمپلنت دندان با شکست مواجه می شود. این موارد در جلسه مشاوره و معاینه توسط پزشک بررسی می شود و طی آزمایشات و سابقه پزشکی بیمار نتیجه نهایی اعلام می شود.

ممنوعیت های ایمپلنت دندان چیست 19641949491

افراد غیر مجاز برای ایمپلنت دندان

در این قسمت می خواهیم افرادی را که برای کاشت دندان مجاز نیستند را بررسی و معرفی نماییم. البته بهتر است و توصیه می شود همه افراد در همان جلسه اول دندانپزشک را از وضعیت کلی سلامتی و پرونده پزشکی خود آگاه نمایند تا پزشک بتواند با واقف بودن به تمامی شرایط تشخیص نهایی را انجام دهد. این افراد عبارتند از:

افرادی که دیابت کنترل نشده دارند

افرادی که دیابت دارند معمولا نیاز است در اقدامات درمانی خود کمی با احتیاط عمل نمایند. در صورت یکه دیابت کنترل نشده نیز باشد، امکان کاشت دندان وجود ندارد. چون در صورت کاشت دندان ممکن است با مسایلی مانند عفونت لثه و … ایمپلنت دندان خود را نیز از دست بدهند. افرادی که دارای دیابت نوع 1 یا 2 هستند ولی در حال مصرف دارد و یا تزریق انسولین می باشند، مشکلی برای ایمپلنت دندان نخواهند داشت. ولی افرادی که بدون مصرف دارو یا انسولین در این راه قدم بر می دارند، به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهند شد. پس نیاز است ابتدا دیابت خود را کنترل و سپس اقدام به کاشت دندان نمایید.

بارداری

یکی از محدودیت خانم ها، دوران بارداری می باشد. در این دوران ممکن است فرد دندان های خود را از دست بدهد و بخواهد سریع تر دندان های جایگزین را استفاده نماید. ولی دلایل زیر مانع از انجام این کار خواهد شد:

  • استفاده از اشعه ایکس و خطر زایمان زود رس
  • استفاده از داروهای بی حسی موضعی
  • نیاز به بیهوشی عمومی برای جراحی و احتمال خطر برای جنین
  • افزایش استرس و نگرانی و ایجاد مشکلات برای مادر و جنین

البته پس از زایمان، بیمار می تواند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد. ولی به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی بهتر است کمی صبور تر بوده و اجازه دهید تا پف بدن از بین برود. چون قالب گیری ممکن است با مشکل برخورده و قالب تهیه شده برای دندان بیمار بزرگتر از اندازه واقعی گردد و لق بخورد.

افرادی که سابقه سکته قلبی دارند

افرادی که در شش ماه قبل از ایمپلنت دندان دچار سکته قلبی شده باشند، مجاز به کاشت دندان نمی باشند. زیرا جراحی انجام شده در این روش تحت بیهوشی صورت می گیرد و ممکن است برای بیمار خطرآفرین باشد. همچنین استرس و اضطراب ایجاد شده نیز برای بیمار ممکن است مناسب نباشد و مشکلاتی ایجاد نماید. به همین دلیل بهتر است ابتدا با پزشک مشورت نموده و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نمایید. افرادی که دراای ضربان های قلب نامنظم و غیر قابل کنترل شده هستند نیز در این مورد محدودیت خواهند داشت. بهتر است ابتدا علت این مشکل بررسی و درمان شود و سپس برای ایمپلنت دندان اقدام نمایید.

پوکی استخوان

برای انجام ایمپلنت دندان نیاز است تا استخوان فرد شرایط مناسبی را داشته باشد. زیرا پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار گرفته و نیاز است که با آن جوش بخورد. در صورتی که فرد به پوکی استخوان دچار شده باشد یا مشکلات استخوانی داشته باشد، مجاز به انجام این روش نمی باشد. زیرا در مرحله های مختلف ممکن است با شکست مواجه شده و نتیجه لازم را کسب ننماید.

بیماری های خاص

بیمارانی که تحت رادیوتراپی یا شیمی درمانی در ناحیه فک و صورت و یا در بقیه اعضای بدن هستند، مجاز به این جراحی نمی باشند. این افراد به علت سیستم ایمنی ضعیف در معرض انواع عفونت ها قرار می گیرند. همچنین اشعه هایی که در رادیو تراپی یا پرتو درمانی استفاده می شود می تواند اثر منفی بر روی بافت های دهان و دندان گذاشته و نتیجه جراحی را با شکست روبرو نماید. بیماران دارای سیستم ایمنی مانند لوسمی یا ایدز و … نیز نمی توانند از این روش درمانی استفاده نمایند. این بیماران به علت سیستم ایمنی بسیار ضعیف امکان انجام ایمپلنت دندان را ندارند.

ممنوعیت های ایمپلنت دندان چیست 549494949

افرادی که دخانیات مصرف می نمایند

افرادی که به دخانیات اعتیاد دارند یا سیگار، پیپی و یا قلیان می کشند در انجام این عمل محدودیت خواهند داشت. علت این امر مربوط به افزایش احتمال عفونت لثه در اثر مصرف دخانیات است. با توجه به این مساله در صورت کاشت ایمپلنت دندان نیز با شکست مواجه خواهند شد. پس توصیه می شود در صورت تصمیم به کاشت دندان، برای مدتی مصرف دخانیات خود را متوقف نمایید .

محدودیت های سنی

این جراحی می تواند برای همه افراد و در هر سنی انجام شود. نکته ای که باید به آن دقت شود این است که در افراد زیر 18 سال بهتر است این درمان انجام نشود. چون استخوان فک این افراد به قدر کافی رشد نکرده و احتمال تغییرات در آن وجود دارد. پس بهتر است کاشت دندان را به کمی دیرتر موکول کنید تا ساختار دندانی بیمار کاملا شکل بگیرد. برای سالمندان با توجه به جراحی هایی که نیاز است انجام شود و نیز احتمال ناکافی بودن بافت استخوانی نیاز است با تحقیق و بررسی بیشتری این روش پیاده شود.

کلام آخر

این روش درمانی می توان گفت برای همه افراد به جز رده هایی که در بالا اشاره شد، قابل انجام می باشد. برای افراد فوق نیز ممکن است پس از گذراندن دوره بیماری یا بارداری یا مسایل اینچنینی اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نمایند. در این صورت احتمال موفقیت این اشخاص نیز با بیشترین حد خود خواهد رسید.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 21 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

ممکن است در زمان کاشت ایمپلنت دندان مجبور به لیفت سینوس شوید. سینوس لیفت عملی است که در آن به فک بالا استخوان اضافه می شود تا جایی برای کاشت دندان و ایمپلنت وجود داشته باشد. معمولا این جراحی بوسیله متخصص جراحی فک و صورت یا پریودنتیست قابل انجام می باشد. زمانی که فرد یک یا چند دندان خود را از دست می دهد و تصمیم به ایمپلنت دندان یاکاشت می گیرد، نیاز است که در فک استخوان کافی برای قرار دادن پایه وجود داشته باشد. در غیر این صورت جراح مجبور به اضافه کردن استخوان به فک بالا می شود. این جراحی در انواع مختلف سینوس فکی، سینوس بسته و باز انجام می گیرد که در این مقاله به بررسی تک تک این روش ها و مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت.

انواع جراحی لیفت سینوس

ابتدا باید بدانیم اصولا سینوس ها در کجای صورت قرار گرفته و چه اهمیتی برای بدن دارند. سینوس ها در قسمت بالای دندان های آسیاب بزرگ و کوچک دیده می شوند. در بسیاری از مواقع ممکن است ریشه دندان در حفره های سینوس تشکیل شده باشد. سینوس فک بالایی قسمتی از مجاری تنفسی فرد را نیز تشکیل می دهد و توسط مجرای استنون به بینی فرد اتصال پیدا می کند. عفونت و پوسیدگی دندان های آسیاب روی سینوس ها تاثیر بدی خواهد گذاشت. و باعث فعال شدن بیماری سینوزیت در فرد خواهد شد. بعد از کشیدن این دندان ها، استخوان فک بالا دچار تحلیل شده و این عامل عدم موفقیت ایمپلنت دندان به دلیل نیود استخوان کافی است. بنابراین برای رفع این مشکل و بالابردن احتمال موفقیت جراحی نیاز به لیفت سینوس خواهیم داشت.

لیفت سینوس 65156111

حال برای انجام این جراحی ابتدا جراح برشی در بالای دندان ها ایجاد می نماید تا به استخوان مورد نظر دست یابند. سپس محل برش را با استفاده از غشای مصنوعی که ممبرین نام دارد و از طریق پیوند استخوان پر نموده و محل را  بخیه می زنند. جراحی های لیفت سینوس در دو  نوع جراحی سینوس بسته و سینوس باز توسط متخصصین انجام می گیرد. در صورتی که برای کاشت ایمپلنت دندان مجاب به انجام جراحی سینوس لیفت هستید، نیاز است کاشت دندان را به 4 تا 9 ماه بعد موکول نمایید. چون برای این جراحی و اصلاح محل جراحی نیاز به زمان خواهید داشت. این زمان متغیر بستگی به شرایط و وضعیت جسمانی بیمار دارد. در برخی موارد پیوند استخوان، از استخوان های خود بیمار استفاده می شود.

جراحی سینوس لیفت باز

برای انجام این روش نیاز است که استخوان به اندازه 5 سانتی متر بالا تر برد شود و جای استخوان تحلیل رفته به وسیله تزریق پودر استخوان پر شود. سپس یک لایه غشا روی این قسمت قرار می دهند. در برخی موارد ممکن است ایمپلنت دندان بلافاصه یا بعد از مدت کوتاهی قابل انجام باشد.

جراحی لیفت سینوس بسته

این روش برای مواقعی است که استخوان دندان های آسیاب تحلیل رفته و به کمتر از 2 میلی متر رسیده باشد. در این صورت استخوان تا زیر سینوس با ابزار مخصوص سوراخ شده و پودر استخوان تزریق می شود. در این حالت باید دقت و مهارت دندانپزشک به قدری باشد که به سینوس بیمار آسیبی وارد نکند. در این صورت ممکن است عفونت و پارگی غشای سینوسی را به همراه داشته باشد.

عوارض لیفت سینوس

معمولا بعد از اینکه بی حسی یا اثرات بیهوشی از بین رفت، در ناحیه سینوس درد زیادی را احساس کنید. در این صورت مجاز هستید از داروهای مسکنی که دندانپزشک تجویز کرده است استفاده نمایید.

در صورتی که محل جراحی دچا ر تورم و کبودی شد باید از کمپرس یخ استفاده کرده و بر روی ناحیه جراحی قرار دهید.

وجود مقدار کمی خون در بزاق بیمار طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. می توانید از چای کیسه ای در محل جراحی به مدت 15 دقیقه استفاده کنید.

عفونت در هر صورت ممکن است برای بیمار پیش آید. نیاز به مصرف آنتی بیوتیک در فواصل زمانی مشخص و منظم دارید.

مراقبت های بعد از لیفت سینوس

استفاده از کمپرس یخ برای کاهش میزان توردن رد 48 ساعت اول جراحی می تواند بسیار کمک کننده باشد. ممکن است حتی این کبودی ها تا زیر چشم هم ادامه داشته باشند که حالت ناخوشایند و درد آوری برای بیمار دارد. پس از 2 روز اول نیاز است از کمپرس گرم بر روی ناحیه جراحی استفاده شود تا جریان خون در این قسمت شروع به گردش نماید.

در صورتی که با مقداری خون در محل جراحی مواجه شدید، می توانید با داروها و قطره های تجویز شده مشکل را برطرف نمایید.

مصرف دخانیات در دو هفته اول جراحی به شدت باید پرهیز شود. بخصوص سیگار که می تواند برای بیمار مشکلات زیادی را بوجود آورد.

نیاز است هفته اول پس از جراحی از مایعات یا مواد غذایی که نیاز به جویدن ندارد استفاده کیند. برای نوشیدن مایعات به هیچ عنوان نی را بکار نبرید. فشاری که برای مکیدن مواد داخل نی ایجاد می شود بر روی محل جراحی سینوس ها مضر می باشد.

لیفت سینوس 9614894

در هنگام عطسه و سرفه به هیچ عنوان از بینی خود استفاده نکنید. سعی کنید دهان خود را باز نگهدارید تا فشاری به محل جراحی وارد نشود.

رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از مهم ترین مسایلی است که می بایست رعایت شود. استفاده از مسواک و دهانشویه های مخصوص برای این مدت بسیار ضروری و مفید فایده خواهد بود.

پس از لیفت سینوس نیاز است چند ماه صبر کنید تا پیوند استخوان انجام شود. در این مدت می توانید از فاکتورهای رشد استخوان استفاده کرده و روند بهبود را سرعت ببخشید.

کلام آخر

استخوان فک بالا می تواند بدنبال عواملی مانند عفونت لثه یا تحلیل لثه دچار تحلیل گردد. در صورتی که بخواهید برای ایمپلنت دندان اقدام نمایید، نیاز است در محل کاشت پایه استخوان کافی وجود داشته باشد. در صورتی که این استخوان تحلیل رفته باشد نیاز است از طریق پیوند استخوان یا تزریق استخوان به حفره های سینوس، فضای کافی را ایجاد نمود. یکی از این روش های لیفت سینوس می باشد که بر اساس  مقدار تحلیلی استخوان بصورت لیفت سینوس بسته یا لیفت سینوس باز انجام می گیرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 72
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 480
  • بازدید سال : 3,679
  • بازدید کلی : 10,625