loading...
مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان
mousa بازدید : 19 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

لمینت دندان یکی از روش های زیبا نمودن خط لبخند از طریق از بین بردن عیوب ظاهری دندان ها می باشد. ولی اینکه لمینت برای چه افرادی مناسب است؟ یکی از رایج ترین سوالاتی است که مطرح می شود. با اینکه این روش امروزه با استقبال زیادی مواجه شده است و طرفداران بسیاری را هم دارد، می تواند برای برخی افراد نامناسب باشد. حال می خواهیم در این مقاله توضیح دهیم که لمینت دندان چیست؟ با لمینت دندان چه مشکلاتی را می توان رفع نمود و در نهایت این روش برای چه افرادی مناسب و برای چه کسانی نامناسب می باشد. بنابراین اگر به دنبال بدست آوردن اطلاعات کامل از لمینت دندان هستید، توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال تغییر رنگ دندان ها، اصلاح اندازه، شکل و ظاهر دندان ها هستید ، ایم مقاله می تواند کمکتان کند.

لمینت برای چه افرادی مناسب است 54515415324152لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان یک روش ماندگار و موثر برای زیبا نمودن دندان ها است. این روش یک روش درمانی نمی باشد بلکه با پوشش دادن مشکلات ظاهری دندان ها ، زیبایی را به آن ها برمی گرداند. برای انجام این روش نیاز است که بعد از بی حس نمودن موضعی دندان ها، قسمتی از مینای دندان را تراش داد تا فضا برای قرار دادن روکش دندان ایجاد شود. سپس با استفاده از مواد قالب گیری، قالب دندان ها شکل می گیرد و به لابراتوار فرستاده می شود تا ونیر نهایی از روی قالب ساخته شود. سپس بعد از دو هفته بیمار برای قرار دادن روکش دندان ها به دندانپزشک مراجعه می نماید. دندانپزشک مجددا قالب را بررسی می نماید و سپس با استفاده از چسب مخصوص، لمینت را روی دندان ها نصب می نماید. با استفاده از تاباندن اشعه مخصوص، چسب در چند دقیقه سفت می شود و کار به اتمام میرسد.

موارد کاربردی این روش را می توان به موارد زیر تعمیم داد:

  • لمینت دندان برای دندان های لب پر شده
  • دندان های نیش بیرون زده
  • دندان های فاصله دارد بخصوص در دندان های جلویی
  • دندان های تغییر رنگ داده و زرد شده
  • دندان های نامرتب و بی نظم، البته باید یادآوری شود بی نظمی دندان ها باید جزئی باشد. در غیر اینصورت نیاز است ارتودنسی انجام شود.
  • لمینت برای دندان های ساییده شده

کاندایداهای مناسب برای لمینت دندان

در پاسخ به این سوال که لمینت برای چه افرادی مناسب است؟ می خواهیم کاندیداهای مناسب برای این نوع درمان را معرفی نماییم. هرچند این روش نیاز به اقدام زیادی ندارد و یکی روش ایمن و غیر تهاجمی است، ولی باید دید آیا بیمار جزو افرادی است که می توانند این روش را امتحان نمایند یا خیر. البته باید گفت که این روش برای پوشش دادن مشکلات جزیی دندان است. در صورتی که مشکلاتی مانند بی نظمی یا فاصله بین دندان ها زیاد باشد می توان از روش هایی مانند ارتودنس یا ایمپلنت دندان کمک گرفت. تشخیص این موضوع نیز بر عهده دندانپزشک می باشد تا بهترین روش را انتخاب نمابد.

تغییر رنگ در دندان ها:

رنگ دندان ها می تواند بر اثر علل مختلفی تغییر نماید . از جمله این علل می توان به استعمال دخانیات، استفاده از مواد مختلف لک زدا، لب پر شدن دندان ها و تجمع پلاک بر روی آن ها، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و از طرفی می تواند بر اثر عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز اشاره نمود. در این صورت می توان با نصب لمینت دندان این سطوح بدرنگ را پوشش داد و سفید کرد.

عدم تراز دندان ها:

در برخی موارد ریشه دندان در فک از ابتدا به صورت نادرست رشد می کند و یا ممکن است به علت نبودن فضای خالی بین دندان ها، دندان ها به یک سمت و یا جلو سوق پیدا کنند. این عوامل باعث می شود که دندان ها هم تراز نشوندو نوعی کجی در دندان ها دیده می شود. با لمینت دندان می توان این ناترازی را پوشش داد و دندان های منظمی را در کنار هم داشت.

ترک خوردگی و شکستن قسمتی از دندان ها

ممکن است دندان های بیمار در اثر تصادفات یا سوانح و یا در اثر انجام ورزش هایی مانند جودو ، بوکس و … دچار ترک خوردگی و شکستگی شود. در این صورت می توان با لمینت دندان این شکل ظاهری را بهبود بخشید.

لمینت برای چه افرادی مناسب است 54644458620لب پر شدن دندان ها:

لب پر شدن دندان ها می تواند ظاهر ناخوشایندی را به دندان ها بدهد. به همین دلیل نیاز است با استفاده از لمینت این مشکل را برطرف نمود. گاز زدن اجسام سخت و شکستن و خورد کردن مواد می تواند باعث لب پر شدن دندان شده و فرد را کاندید مناسب برای لمینت دندان نماید.

فاصله بین دندان ها:

فاصله بین دندانی بخصوص در دندان های جلویی می تواند ظاهر دندان ها را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل در پاسخ به این پرسش که لمینت برای چه افرادی مناسب است؟ می توان گفت این افراد می توانند کاندید مناسبی به شمار روند.

ساییدگی دندان ها:

ساییدگی دندان ها علل مختلفی دارد. از بارزترین این علل می توان به بیماری دندان قروچه اشاره کرد. دندان قروچه و فشار مداوم دندان ها به هم سبب ساییدگی دندان ها  می گردد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی این مشکل را برطرف نمایید و در صورت نیاز از گارد نایت برای پوشش دادن این مشکل استفاده نمایید.

سن مناسب لمینت دندان

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای لمینت دندان باید در نظر گرفت، محدوده سنی برای این روش است. توصیه می شود لمینت دندان را برای 18 سالگی به بالا در نظر بگیرید. زیرا در این سن ، رشد دندان به پایان رسیده است. بنابراین قرار دادن لمینت دندان مشکلی را برای بیمار پیش نمی آورد. در سنین پایین تر، لمینت دندان همزمان با رشد دندان ها به سمت پایین حرکت می کند که ظاهر ناخوشایندی را به چهره خواهد داد. همچنین نصب لمینت می تواند باعث جلوگیری از رشد دندان ها به صورت طبیعی گردد.

کلام آخر

در پاسخ به این پرسش که لمینت برای چه افرادی مناسب است؟ باید گفت این روش برای افرادی که مشکلاتی مانند ساییده شدن دندان، فاصله دار بودن دندان ها، لب پر شدن و آسیب دیدن دندان ها، ناهماهنگی و عدم تراز بودن دندان ها و … دارند، مناسب می باشد. البته باید گفت سن مناسب برای این روش از 18 سالگی شروع می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 442
  • بازدید سال : 3,641
  • بازدید کلی : 10,587